INFO:  GPS Reisroute heen & terug  zijn  beschikbaar, in de rubriek "Reisroutes".

Dit jaar was het mooi weer bij ons vertrek, en  onze eerste overnachting in een Novotel  in "Lyon Valvert Tassin" . Na een goeie nachtrust en een stevig ontbijt opweg naar St.Cyprien-Plage, hoe dichter we kwamen hoe warmer het werd, en we logeerden wij in een huisje met een grote mooie tuin.

Dag 3 : Lekker lang geslapen, en dan op speurtocht in de omgeving, de rest van de dag lekker genoten van het zonnetje in de tuin.

Dag 4 : Vandaag was het voor mij een "Happy Birthday" dus boodschappen gedaan om 's avond een BBQ te doen in de tuin met een lekkere............

Dag 5 : Vandaag zijn we door de vele pitoreske dorpjes , valleien en bergen van de Cote du Rhone, met zijn vele wijngaarden gereden. Op een gegeven moment op de terugweg hebben wij een ommetje moeten rijden , daar de GPS ons wilde doen rijden over een weg die nog niet bestond.

Dag 6 : Naar de Col d'Ares, de top ligt op 1610 meter, en daar is ook de grens tussen Frankrijk en Spanje ,eenmaal boven hadden we een klein tegenslagje want het chalet met resto was gesloten(sluitingsdag) nog goed dat we eten en drank bijhadden. Daar de terug weg langs een andere route liep hebben we die moeten inkorten(werkzaamheden) .Deze Col is een door motards druk bezochte plaats, wij hebben er nog een belg,duitser ,italiaan en natuurlijk enkele fransen.

Dag 7 & 8 : Deze twee dagen zijn we de stad en de omgeving ingetrokken.

Dag 9 : Nu zijn we langs mooie bergwegen en dorpjes naar Ax les Thermes gereden, na daar een beetje rondgekuiers te hebben zijn we terug vertrokken maar nu waren de banen veel smaller.

Dag 10 : Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Le Cannet. Hebben er een mooie natuurwandeling gemaakt , in het beschermde gebied rond L'Etang de Le Canet met een oppervlakte van 950ha.

Dag 11 : Lekker genikst.

Dag 12 : Bestemming Touchan , die bekent staat als centrum van de Fitou wijnen, deze wijngaarden liggen langs een flank van de kaal ogende Montagne d'Touch, waar je ook de burcht Chateau d'Aguillar kunt bezoeken.

Dag 13 : Gewoon een beetje in de omgeving rondgeslenterd.

Dag 14 : Via Argeles-Plage en Village, en langs vele bergwegeltjes zijn we naar Banyuls-sur-Mers gereden, dit is het meest zuidelijk gelegen badplaatsje van Frankrijk, waar er tevens de zoete,droge Banyulwijn geproduceerd wordt. Dan onze weg verdergezet naar de Tour de Madeloc(uitkijktoren) het laatste stukje moest te voet.

Dag 15 : Jammer genoeg de laatste dag, dus lekker genikst.

Dag 16 : Vertrokken naar het Novotel Te Beaune, om dan op dag 17 huiswaarts te rijden.

Besluit: Een prachtig en goed gelegen vakantiehuisje, met alles erop en eraan,grote keuken,mooie kamers en vooral een mooie grote tuin. Krijgt een 9/10

Gegevens :Getankte liters: 218,38l  Prijs :250€ ,Km op teller: 3546,20km Gemid.verbruik : 6,5l/100km

GPS gegevens: Rijdend gemid.: 74,8km/h  Tot.gemid.: 53,6km/h  Max snelheid: 118km/h , Rijtijd :44h35m30sec , Tijd stil : 17h35m06sec , Tot.tijd : 62h10m36sec , Tripteller : 3335,4km