INFO: GPS dagtrips

Dag 1:Thuis vertrokken om 7h15, de reis verliep vlot, daardoor ging het sneller vooruit dan gedacht, daarom hebben wij op onze 2e tankstop iets meer dan een uur stil gestaan , want anders gingen we tevroeg aan het hotel zijn ,en het was maar best want op het moment dat we aan deze stop halt hielden , begon er zich een file te vormen. Daarna ging het terug vlot, eens van de snelweg af was het nog 34km tot aan het hotel, waar we om 15h15 aankwamen,we kregen kamer 49 op het eerste verdiep.

Dag 2: Vandaag zijn we niet gaan rijden, daar het vannacht beginnen te onweren is, het is blijven regenen tot rond 10h00,dan hebben we maar een wandeling gemaakt tot boven op de Kahler Asten(841m) daar boven kon men nog andere wandelroutes volgen, na een lekkere appelstrudel en een cappucino terug naar beneden, intussen was het al na de middag en was de zon terug van de partij. Dan zijn we met de motor naar de Erlebnisberg-kappe gereden,wat er daar allemaal te beleven is kom je te weten als je op de link hiervoor klikt.In het Bobshaus hebben we een lekker ijsje gegeten. Daarna retour hotel waar we na een frisse duik in het zwembad, daarna nog een klein wandelingetje rond het hotel,een lekker avondmaal, en daarna nog een beetje van de zon genoten op het terras met de drankjes, werd deze dag afgesloten.

Dag 3: Vertrokken voor onze eerste rit om 9h00 met als eerste stop, de Möhnesee , na een pitstop vetrokken naar de Arnsbergerschlossruine te Arnsberg, na daar wat rondgelopen te hebben zijn we vertrokken, om zo langs de Hennesee terug naar het hotel te rijden via diverse mooie dorpjes, maar in een van die dorpjes op zo een 11km van Winterberg, moest al het verkeer halt houden daar er in dit dorp een volksfeest met optocht bezig was, na de optocht, zo een 30min later mocht alle verkeer terug rijden, met een overheids voorrijder in een langzaam tempo, tot buiten het dorp, terug in het hotel hebben we de dag afgesloten zoals gisteren(wel niet alle dagen in het zwembad).

Dag 4: Vandaag zijn we naar de Atta-Höhle (kalk en kristalgrotten) die zich bevinden in Attendorn, dit is een echte aanrader,en zeker op warme dagen want binnen is het een constante 7 graden, de rondleiding duurde zo een 50tal minuten, maar jammer genoeg verboden te filmen en/of te fotograferen. daarna in het naast liggende resto(Himmelreich) hebben we onze maagjes gevuld met de nodige spijs en frisdrank. Daarna terug via de vele dorpjes naar het hotel.

Dag 5: Vertrokken naar de Burg Lichtenfels , maar in de toerisme gidsen stond aangegeven dat deze te bezoeken was, maar wat dacht je, nee dus, dan maar vertrokken naar Burg Hessenstein, die gebouwd is in 1327, en in 1922 werd gerenoveerd en ingericht als jeugdhotel, wel voor jongeren niet ouder dan 16jaar, en in 1969 in zijn huidige staat vernieuwd is. Van daaruit zijn we vertrokken voor een rondrit naar hotel , die had zo een 145km moeten zijn, maar deze is ingekort (wegwerkzaamheden en omleidingen)met zo een 43km, op de terugweg zijn we nog eens langs Willingen(zie reis 2010) gereden en gestopt om er op een terras een lekkere wafel met kersen te nuttigen, en natuurlijk ook koffie.Dan terug naar het hotel. Einde van de dag.

Dag 6: Vandaag naar het Schloss Ahausen gereden, en wat dachten jullie, inderdaad terug niet bezoekbaar, dan maar vertrokken naar de volgende bestemming, de Kapelle Waldenburg , en ja hoor we kwamen daar op een parking terecht ,maar daar konden we niet verder naar de kappelle daar alle toegangswegen op de parking, afgesloten waren voor het gemotoriseerde verkeer,en van daaruit was het nog zo een 5 tal km tot aan de kapelle, en daarvoor hadden we geen goesting om dit te voet te doen. Dus dan maar terug via de vele dorpjes, en de nodige stops, naar het hotel.

Dag 7: Rustdag, in Winterberg.

Dag 8: Vandaag een gewone rondrit gemaakt, via de vele dorpjes, maar door enkele omleidingen is de rit iets langer geworden,normaal was die 170km , nu is het 180km geworden.

Dag 9: Vandaag hebben we niet kunnen rijden, daar het weer als spelbreker optrad, dus ons dan maar bezig gehouden met te voet een beetje de omgeving te verkennen.

Dag 10: Nog voor het ontbijt de motor geladen, om dan om 8h15 te vertrekken huiswaarts, waar we om 14h20 aangekomen zijn.

Besluit: Het hotel gewoon prachtig, mooie kamers, een uitgebreid ontbijtbuffet alsook het avondeten was is buffetvorm, keuze was er genoeg,saladebuffet, keuze uit 3 soorten vlees en/of vis, 2 soorten groenten,pasta of aardappelen en rijst iedere dag op een andere manier bereid, soep, en verschillende desserts. En het hotel is 100% motorvriendelijk met ruime garages waar men de motor kan stallen .Dus een echte aanrader, en voor wie graag wandeld , vertrekken er genoeg wandelroutes rond het hotel. Krijgt een 10/10

Reisgegevens:

Totaal op de motor: 1840 km, getankt: 78,53 liter, 117,07 , gemid.verbruik: 4,274 liter/100km.

GPS Gegevens: 1803,4 km ,

Totaal gemid.snelheid: 44,2km/h - bewogen: gemid. 61,5km/h - Max.snelheid: 128 km/h