Van 16-7 tot 20-7 Elzas, 20-7 tot 22-7 Luxemburg.

Ligging :  In de Elzas & Luxemburg aan de Sure

INFO : GPS  dagtrips

Dag 1 Woensdag 16-7 :  Wij zijn deze morgen vertrokken om 5h40, in het stuk tussen Oostende en Brussel hebben we een tijdje in de lichte mist gereden, nadien kwan het zonnetje erdoor,en werd het altijd maar warmer. Wij hebben enkele stop bij ingelast daar we te snel  vooruitgingen, Wij zijn aan het hotel aangekomen om 14h45, met 597km op de teller van de motor, en de GPS toonde 602km aan. We zijn goed ontvangen, en kregen kamer 4 op de eerste verdieping. Hoe het eten is en was zal later vermeld worden. Zo dit was het dan voor vandaag, tot morgen.

Dag 2 Donderdag 17-7 : Het avondeten van gisteren van prima in orde. Nu deze morgen hebben we van een lekker uitgebreid ontbijt genoten, nadien zijn we dan vertrokken voor onze dagelijkse rit (trip2-zie routes), via diverse bezienswaardigheden en de nodige col's, en de hitte was ook terug van de partij, zijn we zo terug in het hotel aangekomen. Oh ja op een van de col's, de Col de Fouchy hebben we enkele duitse motorvrienden ontmoet.

Dag 3 Vrijdag  18-7 : Na terug een stevig ontbijt ,zijn we vertrokken voor een rit van 200km(Trip3-zie routes) de zon was terug van de partij, we zijn langs diverse cols,met name de col boven aan het station van de Lac Blanc, en een beetje verder Col De La Schlucht, en bijna op het einde hebben we nog een bezoek gebracht aan en op de Mont St.Odille, om dan zo terug in het hotel terug te zijn.

Dag 4 Zaterdag 19-7 : Nu zijn we hier na het ontbijt vertokken voor de laatste rit hier,(Trip4-zie routes) ,opnieuw goed warm, we zijn  via Ribeauvile naar duitsland gereden waar we een stuk van het zwarte woud hebben gedaan,om dan zo terug frankrijk binnen te rijden,via diverse baantjes terug naar ons hotel,morgen na het ontbijt vertrekken we naar Luxemburg.

Dag 5 Zondag 20-7 : Deze nacht heeft het geonwederd met de nodige regen ,maar tegen dat de motor moest gelaten worden was het gestopt maar zat het nog zwart,dus regenkledij aan,maar tegen dat we aan de eerste stop kwamen was de zon er weer,en uit ermee,wa waren vertrokken om 8h40 en na twee stops zijn we hier aangekomen om  13h45,en hadden kamer 23 op het tweede verdiep.

Dag 6 Maandag 21-7 : Vandaag niet gereden, want het vrouwtje(Riesje) is gevallen in het hotel, dus rijden met de motor mogen we vergeten.

Dag 7 Dinsdag 22-7 : Sorry iedereen, maar door gisteren vermelde gebeurtenis moeten we hier de reis afbreken, en gaan morgenvroeg terug naar huis. Maar eerst heb ik het volgende moeten doen : om 07h00 vertrokken(alleen) met de motor naar huis, en daar dan de wagen genomen en terug richting Esch-sur-Sure ter rijden waar ik aangekomen ben om 15h15 , we zijn op woensdeg na het ontbijt dan naar huis gereden, en haar dan hier binnen gedaan in de eerste hulp , waar de diagnose luide :pols gebroken op twee plaatsen en duim uit het lid ,en wordt dit een operatie.

Besluit: Van het hotel(1) in Dieffenthal,ligging goed in een doodlopende straat,voldoende parking,mooie ruime kamer,een ontbijtbuffet met genoeg keuze, en het avondeten prima,vriendelijk personeel,zodus voor ons is dit hotel een 9op10 waard.

Besluit : Hotel twee, mooie rustieke kamer ,goeie ligging, een goeie service en uitstekende maaltijden,en zeker niet vergeten vriendelijk personeel, van mij krijgt dit hotel een 8op10.

FotofimDieffenthal                                               FotofilmEsch.S.Sure